STOWARZYSZENIE MANKO

O nas

Jesteśmy niezależną i niedochodową organizacją pozarządową. Członkami Manko są głównie ludzie młodzi - studenci oraz absolwenci po różnych kierunkach studiów.

 

Historia Manko rozpoczęła się ponad 10 lat temu na Akademii Ekonomicznej w Krakowie, wtedy to został wydany pierwszy numer Miesięcznika Studenckiego „Manko”. Redakcja z roku na rok działała coraz prężniej, w końcu w kwietniu 2005 roku członkowie redakcji postanowili założyć Stowarzyszenie. Jego misją ma być organizowanie projektów i kampanii społecznych, Stowarzyszenie staje się również wydawcą gazety Manko (obecnie wydawaną w Krakowie z nakładem 10000 egzemplarzy oraz na Śląsku z nakładem 8000 egzemplarzy).

 

Od czasu powstania konsekwentnie realizujemy swoją misję organizując kampanie społeczne
o różnej tematyce:

 

Lokal bez Papierosa 

Ogólnopolska kampania społeczna Lokal bez Papierosa trwa od marca 2007, pilotaż w Krakowie przeprowadzony w miesiącach marzec- lipiec 2007, od października 2007 rozpoczęto etap ogólnopolski. 

Black Latte
Sprawdź dostępne promocje
Black Latte oficjalna strona produktu

Celem jej jest zachęcanie właścicieli pubów i restauracji do dobrowolnego wprowadzenia zakazu używania wyrobów tytoniowych na terenie ich lokali oraz promocja sieci miejsc wolnych od dymu. Towarzyszyły temu intensywne działania edukacyjne w kwestii biernego palenia skierowane do całego społeczeństwa polskiego. 

 

W listopadzie 2007 roku otrzymaliśmy Nagrodę „Białego Kruka 2007” za działania na rzecz promocji zdrowia i życia bez tytoniu przyznawaną przez Fundację „Promocja Zdrowia” i Episkopat.

Wszystkie lokale, które weszły w naszą akcję można znaleźć na stronie www.lokalbezpapierosa.pl. Dotychczasowe osiągnięcia to: ponad 750 lokali bez dymu, 15 miast kampanii, 1000 relacji w mediach, 20 eventów publicznych, 14 miast w których została wydrukowana papierowa wersja mapki z Lokalami Bez Papierosa, ponad 1000 relacji w mediach ogólnopolskich i lokalnych.

 

RyzyKOchania

Jest to edukacyjna kampania społeczna zawiązana z problematyką HIV/AIDS; pierwsza tego typu kampania skierowana (głównie) do środowiska studenckiego.

Jej celem jest przede wszystkim podniesienie świadomości społecznej, że zagrożenie HIV dotyczy każdego z nas. Promując odpowiedzialny styl życia, chcemy uświadomić odbiorcom kampanii możliwe skutki ryzykownych zachowań seksualnych. Akcja ma za zadanie szerzenie wiedzy na temat dróg zakażeń HIV oraz propagowanie idei robienia testów na obecność wirusa HIV. 

Działania kampanii skupiają się na organizowaniu w ciągu roku akademickiego stoisk edukacyjnych na uczelniach oraz działaniach edukacyjnych w trakcie Juwenaliów.

 

Pilnuj Drinka

Celem tej kampanii jest zwrócenie uwagi na zagrożenia "pigułką gwałtu" i promocja odpowiedzialnej zabawy. Pomysłodawcą akcji jest Krajowe Biuro ds. Przeciwdziałania Narkomanii, a Stowarzyszenie Manko jest partnerem Kampanii w Małopolsce. 

Prolesan Pure kup teraz

Przekaz kampanii „Pilnuj Drinka” przestrzega głównie przed GHB, czyli potocznie zwaną „pigułką gwałtu”, ma jednak szerszy cel – wzmocnienie czujności młodych na działania środków odurzających. 300 plakatów promujących akcję pojawiło się w krakowskich uczelniach wyższych, akademikach, dyskotekach, pubach, barach nocnych, wszystkich miejscach, w których gromadzą się młodzi ludzie. 

 

Pozostałe projekty Manko:

- Ekosegregacja 2007

- Templar Network

 

 


Copyright 2009 Stowarzyszenie Manko